
Sabahları Enerjini Tüketen Hatalar
Günaydın beyb! Sabah uyandıktan sonraki ilk 30-60 dakika, beyninin stres ve odak sistemi için düşündüğünden çok daha önemli. Ve evet… güne direkt bildirimler, reels’lar ve mesajlarla başlamak enerjini fark etmeden tüketebiliyor. İşte sabahları en sık yapılan enerji düşüren hatalar:
• Uyanır uyanmaz telefona bakmak
Beyin daha tam uyanmadan yoğun bilgi akışına maruz kalıyor. Bu da stres hormonlarını gereksiz yere yükseltebiliyor.
• Aç karnına sadece kahve içmek
Özellikle kortizol zaten yüksekken sadece kahveyle güne başlamak bazı kişilerde çarpıntı, enerji çöküşü ve irritabiliteyi artırabiliyor.
• Protein içermeyen kahvaltılar
Sadece poğaça, gevrek veya tatlı kahvaltılar kan şekerini hızlı yükseltip düşürebiliyor. Sonuç: daha hızlı acıkma + beyin sisi.
• Güne hiç hareket etmeden başlamak
Kısa bir yürüyüş, esneme ya da güneş görmek bile vücudun biyolojik saatine “uyanıyoruz” sinyali verir.
• Su içmeyi unutmak
Gece boyunca susuz kalan vücut sabah halsizlik ve baş ağrısına daha açık hale geliyor.
• Daha gözünü açmadan stres moduna geçmek
Mailler, işler, haberler, yapılacak listeleri… Beynin daha güne başlamadan tehdit algısına girmesi gün boyu mental yorgunluğu artırabiliyor.
Senin sabah rutininde bırakmak istediğin bir alışkanlık var mı?



































