
Muhtemelen Yaptığın Atıştırma Hataları
Diyet kültürü genellikle atıştırmayı olumsuz olarak çerçevelese de kendini aç hissettiğinde bir şey yiyerek toparlanmak gayet doğal. Çünkü öğünler arasında aç hissetmek normal ve herkesin başına geliyor. Aslında atıştırma eylemi yeme kültürünün önemli bir parçası. Günde en az bir veya iki kere atıştırmak faydalı bile olabilir. Aksine bir şey yememek, odaklanmayı zorlaştırma ya da yemek saatlerinde fazladan yeme gibi sonuçlara yol açabilir. Tabii atıştırmanın da doğru bir şekli var. Öyle atıştırmalar var ki iyi hissettirmez; muhtemelen yanlış zamanda, yanlış eyi, yanlış miktarda yiyoruzdur. O zaman hadi, en yaygın atıştırma hatalarına bakalım.
1- Diyet kültürü atıştırmayı zayıflık gibi gösterdiği için hiç atıştırmamak. Bir gün sadece üç öğünden oluşmak zorunda değil. Öğün aralarında acıkabilirsin. Böyle durumlarda sağlıklı atıştırmalık seçeneklerine başvurabilirsin.
Not: Tabii ki canın sağlıksızları da istiyor olabilir, böyle bir durumda ne kadar yediğin önemli. Abartmadan, tadını çıkararak.
2- Geceleri atıştırmamak. Boş mide rahatsızlık verebilir. Ancak şunu da unutma ki yatmadan hemen önce bir şeyler yemek mide ekşimesine ve uyku kesintisine neden olabilir. Hangi saatte yemeyi bırakmanın senin için uygun olduğuna sen deneyerek karar ver.
3- Beslenme dengesini göz ardı etmek. Atıştırmalıkların çoğu karbonhidrat ağırlıklıdır. Hızlı enerji verir ancak doyurucu değildir. Eğer açlığı önlemek için atıştırıyorsan bunları protein, yağ ve lif kaynaklı besinlerle dengelemelisin. Bu üç besin maddesi, sindirimi yavaşlatır, memnuniyeti artırır.
4- Stresli bir günle ya da duygusal bir durumla başa çıkmak için atıştırmak. Evet, bazen duygular ve stres yemek yedirir, rahatlamak için yersin ve bunda bir sorun yok. Ama bu olduğunda farkında olmalı ve böylece daha derin ihtiyaçlarını karşılayabilmelisin.
5- Doğrudan paketinden atıştırmak. Elini bir torba cipse daldırmak o an için çok zevkli olabilir ama uzun vadede yemek programını bozabilir ve gerçek bir öğünde yiyebileceğin daha sağlıklı potansiyel yemekleri reddetmene neden olabilir.
Bonus: Sürekli bir şeyler atıştırmak ama hiç düzgün bir yemek yememek. Bu şekilde açlık ve tokluk ipuçlarını kaybedebilirsin. Ayrıca bu alışkanlık, beslenme ihtiyaçlarını karşılamayı da zorlaştırabilir.















































