
Kendini Sevmek Lafta Kalmasın!
Hepimiz kendi yöntemimizle kendimizi seviyoruz. Kimimiz aynada kendine bakıyor ve kendini güzel buluyor. Kimimiz bütün çabasını iyi bir yaşam için veriyor. Bazılarımız kendini sevmiyor gibi görünse de daha iyisini hak ettiğini düşünüyor. Bazılarımız da kendisine çok değer verilmesini, değerinin bilinmesini istiyor. Daha pek çoğu var, herkesin kendince bir yöntemi var. Ben de bir insanın kendine olan sevgisini nasıl gösterebileceğini düşündüm ve bunun tam 10 yolunu buldum. Lucille Ball, "Kendini çok seversen her şey yoluna girer ve bu dünyada istediğin her şeyi yapabilirsin." demiş. Charles Bukowski de "Eğer sevme yeteneğin varsa önce kendini sev." demiş. Bunu nasıl yapabileceğimize beraber bakalım istersen.
Kendini kusurlu gözlerle görmeyi bırak. Yaraların mı var bedenin güzellik ölçütlerine uymuyor mu? Olsun! Bu sensin. Bu senin sahip olduğun her şey. Bu yüzden sevilmeye değer.
Kendinle de başkalarıyla ilgilendiğin gibi ilgileniyor, kendini de başkalarını iyi ettiğin gibi iyi ediyor musun? Buna en çok senin ihtiyacın var. Buna dediğim, kendin tarafından sevilmeye yani.
Sıradan biri olursan ne kadar olağanüstü ve renkli olduğunu nereden bileceksin? Tüm duygularına izin vermeli, kalbini deneyimlere açmalısın.
Bazen o gün hiçbir şey yapmaz, bazen büyük bir başarıya imza atarsın. İkisi de aynı aslında. Bu yüzden ikisini de kutla.
Kendini gerçekten sevmek cilt bakımı yapmaktan ibaret değil. Öyle bir yaşam kur ki işte ben bu yaşamın içinde mutluyum ve bir yere gitmek istemiyorum de.
Sana kendini değersiz hissettiren, yanında kendini kastığın, zorla görüştüğün insanlar illa ki vardır. Aslına bakarsan herkesin var. Ama bu tatsız deneyimleri, bu zaman kayıplarını niye çekiyorsun ki?
Başkalarına evet dediğinde kendine hayır demediğinden emin ol. İlk sıraya kendini koyabilir misin? Bunun bencillik olduğunu düşünmeden hareket edebilir misin? Bence yaparsın.
Hep sağlıklı yaşa diyorum. Bunu laf olsun diye söylemiyorum. Sağlıklı yaşadığında bunun mutluluğunu da yine sen yaşayacaksın. Yani kendin için sağlıklı yaşa.
Mükemmel bir toz bulutu aslında. Kimseye bir şey kanıtlamak zorunda değilsin. Dilediğini yapıyor, sevdiğini ve sevildiğini hissediyorsan beğeni almak sadece dondurmanın üstüne fıstık koymaktır.
En azılı düşmanın kendinden şüphe etmek olsun. Onu yenmenin tek bir yolu var: Onun karanlık krallığına git ve sebebini bul. O zaman her şeyin aydınlandığını göreceksin.




































