
Ho Ho Ho Vegan Yılbaşı Pastası!
Yılbaşı akşamı yaklaşıyor. Yeni bir yıla girişimizi neden pasta keserek kutlamayalım ki? Hem çekici bir pasta yılbaşı soframızda da şık durmaz mıydı? O zaman yılbaşı akşamı için nefis bir pasta yapalım derim. Ama bu pasta bizi uğraştırmasın, gereksiz kalori almamıza neden olmasın, sağlıksız da olmasın. Var mı böyle bir pasta? Burada!
Pastamızda un, şeker, yumurta ve klasik süt yok! Bir porsiyonun kalorisi de yaklaşık 300 kcal.
Malzemeler
Yarım su bardağı yulaf
Yarım su bardağı keçiboynuzu tozu
Üçte bir su bardağı kakao
Dörtte üç su bardağı fıstık ezmesi
Yarım su bardağı tahin
1 su bardağı su veya badem sütü
1 çay kaşığı kabartma tozu
Kreması için;
1 su bardağı soğuk su
2 paket krem şanti (Kenton Sade Pastacı Kreması veya Dr. Oetker Pastacı Kreması Vanilya Aromalı)
Yapılışı
Yulaf, keçiboynuzu, un ve kakaoyu mutfak robotunda bir güzel çek. İçine fıstık ezmesi, tahin, su ve kabartma tozunu da ekle ve tekrar çek. Pasta harcın hazır. Şimdi bunu kek kalıbına dök ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 40 dakika kadar pişir. Sen de bu sırada kremayı hazırla. Vegan krem şantini suyla çırp ve hazırladığın kremayı buzdolabına at. Keki fırından çıkardıktan sonra soğumasını bekle. Soğuyunca enlemesine ikiye ayır ve ortasına krem şantiyi yay. Üstüne de krem şanti sürdükten sonra servise al.
Hadi, afiyet şeker olsun! Pardon, keçiboynuzu olsun! :)

























































