
Şiştik! 5 Adımda PMS Şişkinliğine Son!
Her ay regl döneminden bir hafta önce ağır hissetmeler ve dolayısıyla rahatsız hissetmeler başlar. Çünkü vücut du tutar ve ödem oluşur. Bazılarımız bu hissi daha yoğun yaşar. Hatta öyle ki günlük hayatımız bile bu durumdan olumsuz etkilenebilir. Kendimizi bol kıyafetlere veririz, insan içine çıkmaktan bir nebze kaçınırız. Bu da bizi ekstra gergin ve öfkeli yapar. Şişkinlik sorunsalı kanamanın başlamasıyla birlikte azalarak biter. Ama o bir hafta resmen eziyet gibi geçer. Bu durum için suçlayacağımız bir şey de yoktur. Hormonlardaki döngüsel değişimleri suçlamak suya yazı yazmakla eşdeğerdir. Ama benim şimdi senin için birkaç çözüm önerim var.aslında. Bunlar birtakım yaşam tarzı değişiklikleri şeklinde. Bence bunları uygularsan kendini daha iyi hissedeceksin. O zaman başlıyoruz!
1- Birkaç gün önceden tuz tüketimini azalt. Sadece tuzluktaki tuzdan bahsetmiyorum, tuz içeren gıdalardan da bahsediyorum.
2- Düzenli egzersiz yap, bol su iç ve ter at. Bunlar fazla tuzun vücudundan atılmasını sağlayacak, kendini daha hafif hissedeceksin.
3- Daha az ve sık yemeye çalış. Özellikle tam tahıllı besinler, sebze ve meyveler bu dönemde en iyi dostların olmalı.
4- Şişkinliğe iyi gelen ve ödem attıran çayları tüket. Nedir bunlar? Melisa, rezene, papatya, anason ve nane çayları.
5- Omega-3 yağ asitleri; C, D ve E vitaminleri hem şişkinliğe iyi gelir hem de ağrıları dindirir. Bunu da unutma.




