Pepzine
PMS: Neden Kendimizi Kötü Hissediyoruz?
PMS 1 dk okuma

PMS: Neden Kendimizi Kötü Hissediyoruz?

Regl dönemine günler kala yaşadığın o bezmişlik hissi. Kronik yorgunluk, duygusal değişimler ve daha birçok fazla belirti. Neden oluyor bu durumlar hiç merak ettin mi? 

PMS yani premenstrüel sendrom menstrüel döngün boyunca oluşan hormonal değişikliklerin sonucu çoğu regl olan kişide görülen bir durum. Östrojen seviyelerinin azalması enerji seviyelerinde düşüşe, duygusallığa, uyku ve beslenme problemlerine sebep olabiliyor. 

PMS dönemi çoğu kişi için oldukça yorucu olabiliyor. Bu hormonal değişiklikler gündelik hayatını etkileyebilir.

Peki baş etmek için neler yapabilirsin? 

-Egzersiz yapabilirsin

-Beslenmene dikkat edebilirsin

-Regl olmadan önce kahve, alkol ve sigara tüketimini azaltabilirsin

-Düzenli kullandığın takviyeler varsa bu dönemde de aksatmamaya çalış

-Organik beslenmeye çalışabilirsin

-Mental yorgunluğunu azaltmana yardımcı olacak yoga ve meditasyon gibi aktiviteler yapabilirsin

Unutma, bu dönem hormonların iniş çıkışları ile meydana geliyor. PMS döneminde enerjik hissetmiyorsan kendine çok fazla yüklenme! Vücudunun dinlenmeye ihtiyacı olabilir. 

PMS belirtilerini azaltmak için yapabileceğin şeyler tabii ki var, ama bu dönemin hayat kaliteni etkilediğini düşünüyorsan bir uzmana danışmanda fayda var. 


Pepapp

Pepapp’ta devam et

Tüm içerikler, döngü takibi ve daha fazlası uygulamada.

Uygulamada Aç