
Bulaşık Makinesinde Yapılan 5 Hata
Yazımıza şu cümleyle başlasak yeridir: Bulaşık makinesi büyük kolaylık! Onca bulaşığı elde yıkamanın zor olmasını geçiyorum, bu şekilde harcayacağımız suyun da haddi hesabı yok. Bu yüzden bulaşık makineleri iyi ki var. Peki, acaba makinelerimize yeterince özen gösteriyor muyuz? Bu makineler neden birden bozulabiliyor, neden durup dururken çalışmayabiliyor? İşte şimdi bulaşık makinesi kullanırken yaptığımız hatalara bakacağız.
1- Bazılarımızın süper gücü bütün tabakları, bardakları, tencereleri, tavaları bulaşık makinesine en doğru şekilde sığdırmak olabilir ancak bulaşık makinesini bu kadar doldurmak doğru değil. Böyle yaptığımızda bazı şeyler makineden yıkanmamış halde çıkabiliyor.
2- Artıkları çöpe döküp, tabakları o şekilde bulaşık makinesine yerleştirmemiz en doğrusu. "Ben yıkayacaksam makineye ne gerek var?” diye düşünebiliriz ama öyle değil aslında. Tabakları tertemiz yapacak şekilde değil, makineyi tıkayacak parçaları temizleyecek şekilde.
3- Bazen bulaşık makinesinin kendisi de kirli olabiliyor. Bu yüzden filtresini, fıskiyelerini hatta içindeki takıp çıkarılabilen parçalarını ayrı ayrı temizlememiz gerekiyor. Yani sadece bulaşıkları değil, makineyi de temizlemeliyiz.
4- Bulaşık makinesini kireçli suyun bıraktığı kireçten de korumalıyız. Bunun için mutlaka kireç sökücü bir ürün kullanmamız gerekiyor. Ve düzenli olarak tuzunu, parlatıcısını yenilememiz. Unutmayalım, bulaşık makineleri de düzenli bir bakım ister.
5- Bulaşık makinesi durduktan sonra mutlaka kapağını açmalı ve buharının dışarıya çıkmasına izin vermeliyiz. Hani bazen bardaklar lekeli gibi kalıyor, yumurtamsı bir kokusu geliyor ya işte bunlar hep duran makineyi öylece bıraktığımız için oluyor.















